Snöar för första gången i stockholm..

Min fina sömnbrist och min tröthet på det mesta gör att mitt humör och tålamod inte är det bästa just nu, och självklart ska denna dag bara reta mig så jag höll på att bli tokig.

Det börjar fint i morse satt klockan på halv sex tror jag men icke satt den på halv sju som tur är så, var jag redan vacken vi sex och tittar på klockan och inser att jag är lite stressad.
små springer till tunnelbanan men missar den precis får stå och frysa i 12 min underbart tänkte jag, så det var snöstorm i morse.
kommer till bagis och föröker skynda mig så mycket som möjligt, men det här med att ploga verkar dom missat så självklart trampar jag snett och ramlar då man inte vet vad som är under snön.
Detta gör ju liksom ONT men fortsätter riktigt förbannad till jobbet, sen har väll dan rullat på ok ont i foten som är fint svullen.
Sen visar klockan hemgång så gör mig redo att gå mot tunnelbanan inser när jag kommer till tunnelbanan, att jag har med mig en av mina brukares plånbok i väskan så det är bara att vända.
Hinner dock se att det är fel på singnalsystemet så bara ett spår och ingen tid när den ska gå, så går tillbaka till jobbet och tänker att jag tar bussen till skogskyrkogården iställe.
20 min försent kommer buss jäveln går av i skogis och står och väntar på tåget i 15 min, sen av i alvik och vänta 10 min så min underbara hemresa tog 1 och halv timme hem idag.

Blir så fruktansvärt trött SL DET SNÖAR VARJE JÄVLA ÅR I STOCKHOLM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
så ni förstår vilken underbar dag jag haft i dag fruktansvärt bitter kan jag berätta, nu ska jag duscha,bädda rent i sängen och äta middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0