Idag börjar skolan..=)

Godmorgon...

Sitter dricker morgon kaffet och ska slänga i mig lite frukost, sen bär det av till nacka för informationsmöta om skolstarten ska bli sååå spännande vill bara börja plugga nu.
dock lite små nervös vet inte riktigt varför men kan vara för man inte pluggat på 6 år hehe, men men det ska nog gå bra nu e man ju lite äldre och smartar förhoppningsviss ..;)

Sen blir det äntligen jobb till 22.00 varit hemma alldelles för mycket nu känns det som, så ska bli grymt skönt att jobba och ha en veckan full med jobb,skola och annat..=)

Måste också ringa csn och höra hur det e med studiebidraget, om man får det fast man jobbar?! någon som vet?

Nej nu är det frukost och kläder,smink och dra...

Önska mig lycka till..;)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hello,



Ja, man får CSN fast man jobbar men man får typ inte tjäna mer än 40.000kr/år annars bli man av med CSN. Men det bästa är att kolla upp det på deras hemsida,exat hur mycket det är man får tjäna. You GO girl. Kram Stulbis

2011-01-10 @ 11:07:28
Postat av: Mia

fast bidrag borde man ju få oavsett hur mycket man tjänar tycker jag? Men lån får man nog inte. Men det behöver du ju inte heller... Men säkert tycker väl jag fel som vanligt haha...

2011-01-10 @ 13:58:38
Postat av: Anonym

okej tack Emelie ska kolla upp det, skulle ju vara nice att få liksom till böckerna dom kostar ju lite..;) Ja nu jävlar ska det pluggas..=)Kramis



Mia- ja jag tycker ju liksom också det, hmm men jag får helt enkelt ringa hehe <3

2011-01-10 @ 19:23:17
Postat av: Lina

Studiebidrag får du sen tror jag det finns ett annat bidrag oxå som du kan få när du jobbar, dock får du inget lån för antar att du tjänar mer än vad man får=)

2011-01-11 @ 09:27:34
Postat av: lina

Kommer ej ihåg va det va. En jag jänner pluggade och jobbade och hon plockade ut nästan 3000 i bidrag. Så hon klarade sig bra med att jobba kvällar och helger.

2011-01-11 @ 11:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0