London Resan =)

Nu är jag hemma igen eller kom i natt, har haft en underbar semester i London..=)

Dag 1:

Vi landade i London vid halv elva deras tid våran tid halv tolv, tog express tåg till Victoria station och därifrån taxi till vårat hotell som låg typ 10 m från hyde park =)
Lämnade av våra väskor på hotellet då man inte fick checka in förns 14, så vi begav oss mot en mat affär och köpte med oss lunch för att sätta oss i hyde park och äta.

Hyde park:

 


Efter lunchen går vi tilloxford street (shoping gatan) och går in på primark och handlar sjukt mycket, är fortfarande chockad över priserna på stället då det var SJUKT billigt =)

 

sen blev det kolla andra affärer längs gatan och sen en taxi hem, för att checka in, duscha och sen ut igen mot picadilly circus för lite sevärdigheter, middag och sen kvällspromenad i hyde park.

Bigben,London eye, Mel och ett torg som jag inte kommer ihåg vad det heter:

 



Dag 2:

Gick upp vid halv 9 åt frukost på hotellet och tog tunnelbanan mot madam tussauds, stod i kö en stund sen kom vi äntligen in =) och vilken upplevelse!

 
 
 
 

Sen blev det lunch och åkte mot oxford street då det började spö regna, så blev lite mera shoping och en fika sen åkte vi hem till hotellet duschade.
gick och köpte middag och satte oss vid hyde park, tog sen en kvälls promenad i hyde park för att sen hyra cyklar som endast kostade 1 pund för 24 timmar sjukt billigt =)
cyklade till Dianas memorial fountain och peter pan statyn, blev dock inga bilder på dom två sakerna då det var för mörkt men här e jag och Mel ;)

 
 
 

Dag 3:

Upp och hoppade vid halv nio frukost sen mot the london dungeon skulle förklara det som en skräckrunda, dom berättar om hemska saker som hänt i London som tex jack the riper och Diger döden med fler.
jag var skit kaxig innan och skulle minnsan inte bli radd, haha vad fel jag hade shit vad jag var rädd ;)
starkt rekomenderat att åka dit om ni ska till London, om ni vågar ;)



Gick sen och hyrde cyklar igen för att cykla London runt och se massa sevärdigheter, och att cykla i Londons trafik då man cyklar på gatan var en upplevelse det med.
haha vad jag skrek i början höll fan på börja gråta ett tag, då dom kör som galningar.

Vi såg: Buckingham palace,London bridge, harry potter bron,shakespeares globe.

 


Vi räknade ut att vi cyklade ca: 4 mil den dagen ;) blev snabbt hem efter cykel turen in i duschen göra oss i ordning, för att hopppa in i en taxi och åka till picadilly igen för att se Mama Mia.
Fy fan vilken BRA musikal sett svenska men den engelska slår den, går inte att beskriva med ord hur fantastisk den var skulle kunna se den 100 gånger till.
Efter musikalen gick vi och tog en öl på en uteservering, och sen till soho för att gå på gay barer vi hade en riktigt lyckad och rolig kväll..=)

Dag 4:

Vi hade satt klockan på 10.30 vaknade lagom bakis ;) men efter massa vatten och Mat var vi på halv topp igen, gick till oxfordstreet för en sista liten shoping och iskaffe.
och avslutade London med en cigg i Hyde park och begav oss mot hotellet en sista gång hämtade våran packning och tog tunnelbanan till flyg platsen.

Tack Mel för en underbar resa med en massa skoj <3

Dagen spenderades med girlsen fika vid soluret , och sen tvätt stugan.

Allt jag handlade får jag blogga om i morgon med bilder, nu måste jag verkligen gå och lägga mig ska upp till jobbet imorgon 07.00 nu e semestern slut =(

Godnatt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0