Dags för uppdatering...=)

min blogg har vait lite död några dagar sorry men massa att göra, men vad har jag haft för mig då tro?!
får helt enkelt skriva en dag i taget..=)

Torsdag:

Jag jobbade ju som sagt i tordag började 13.00 och så hade jag jouren över natten, men klockan 21.45 ca då går brandlarmet.
Jag får lite lätt panik springer in till kontoret och kollar vilken sektion den vissar och kollar vardagsrummet som den visar, ingen brand springer in igen försöker stänga av larmet går inte springer in i alla lägenheter och kollar ingen brand.
Ringer en av våra brukare som bor över våra lokaler då han klarar mycket själv, men fortfarande är vårat ansvar frågar honom om det brinner hos honom och han svarar JA.
Okej då fick jag panik på riktigt halv skriker i telefonen gå ut ur lägenheten och springer mot lägenheten, tror aldrig jag sprungit så fort hehe möter honom i trappan springer in i hans lägenhet ingen brand han hade missuppfattat frågan SUCK.
Springer ner igen och försöker få av detta larm som låter inte som ett man har hemma utan detta gör en nästan döv, och det går inte gör som det står att man ska göra men fungerar endå inte.
Så tillslut blir jag lite förbannad så trycker på alla knappar och slår till det lite lätt, och poff tyst larmet stängdes av äntligen..=)
Men då plingar det på dörren det är två brandmän grannen har ringt såklart larmet stod ju liksom på ett tag, men det var lite pinsamt då jag står i pyjamas byxor osminkad och linne utan bh haha
så känner mig lite sådär osexig och ful hehe men dom var trevliga och kollade igenom lokalerna och återställde larmet, men fy det var lite läskigt då jag var ensam med 8 brukare och nu var det ju tur att det var ett falsklarm, men fy mitt hjärta gick 110 typ när jag trodde det brann där ett tag men får se det såhär som min chef sa.
nu har du gjort en riktig brandövning och kommer veta exakt vad du ska göra om det händer igen, hehe nja tror jag kommer reagera annolunda då ;)

Fredag:

Hade ju natten på jobbet från tordsdag och jobbade till 15.00 på fredagen, sen åkte jag till v-by och möte jejjan och åkte hem till henne och åt god middag och snackade skit.
Lika mysigt som alltid och annika kom också kollade klipp på datan från big brother, åkte hem vid 22 tiden kom hem och duschade.
La mig i sängen och somnade som en stock lite sömn brist från min journatt där och jobbade mycket båda dagarna, sjukt djupt sov jag patrik hade ringt och messa inte hört ett skit hehe och vaknade runt elva dagen efter sååå skönt att sova.

Lördag:

Vaknade ju rätt sent så gick upp tog kaffe och ringde min bettan som skulle upp till v-by med nikan, så slängde på mig lite kläder och smink och gick upp och möte tjejerna.
vi tog en sväng i v-by ögon shopade då jag e fattig och bettan också, sen så gick vi en sväng och handlade lite på coop så följde jag med Mia hem en stund för mys men Milia och prat med mia mysss =)
sen skulle Mia och niklas i väg på middag så då gick jag hem till nicole och antony och åt God middag och drack lite vin =) trevligt var det kollade också på melodifestivalen men tyckte helt fel låtar gick vidare.
Men så tycker jag nästan jämt haha
Sen kom älskling och hämtade mig och vi åkte hem och myste och snackade massa skit sen somnade jag som en stock, en mysig lördag Me like <3

Idag:

Fick skjus till stallet vi 13 tiden tack snälla gubben <3 så skönt att slippa åka tuben och buss =)
blev en hel dag i stallet så mysigt i det fina vädret =)
harry var så duktig som vanligt och jag kommer ha äcklig träningsvärk imorgon igen hehe men det är de värt.
kom hem vid sex tiden och har duschat och ätit mat och nu ligger jag i soffan och kollar på sol sidan är ju sååå jävla bra =)

så det e de jag gjort dom, nu ska jag krypa ner under filten och kolla klart på
solsidan underbar söndag <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0