Spännande dag..=)

Godkväll...

Ja dagen har varit minst sakt intressant..=)
åkte till sös och möte upp ingela för att lära mig ta blodprover och lite annat, på sös har dom rum då man kan testa såna saker då man studerar.
så kom in i rummet där all utrustning och matrial finns för det mesta i sängen ligger en docka som jag döpte till bettan såklart =) och så fanns det en lös arm man kunde öva på.

Så vi började med att lära mig att ta blodtryck var lite roligt sen så skulle jag lära mig ta blodprov i armen, armen blöde på "riktigt" var färgat vatten men endå lite coolt.
första sticket gick inte så bra stack breve men andra gick bra och det kom "blod" skit skoj, sen prövade jag några gånger till och jag satte det varje gång STOLT hehe

sen prövade jag att sätta dropp inget jag kommer få göra som undersköterska men endå spännand att pröva, och slutligen satte jag en kateter (tror det stavas så) och det var lite svår och aj vad ont det måste göra på en människa.
Fy vad roligt och spännande detta var så det ska jag och ingela göra om snart =) tack snälla för i dag vännen.


"Lånad bild inte jag"

Nu sitter jag och dricker mitt kvälls te och pluggar lite ska hoppa i säng snart då det är upp och hoppa 05.00 imorgon och bege mig till jobbet =(
gillar inte att gå upp så tidigt hehe

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0