Jag lever..

Bara haft mycket att göra och då blir det lite tomt här har jag märkt ;)

I tisdags kväll så ringde alexandra (Harrys foderägare) och sa att harry hoppar på tre ben och hon undra om jag och jempis kunde komma ut, så vi slängde oss i bilen ut till arlanda.
Kommer dit och min älskade barris hoppar på tre ben gör ont i hela mig att se honom ha ont, men vi kollade foten och konstaterade ganska snabbt att det ser ut som en hovböld.
Hovslagaren kunde tyvärr inte komma förns dagen efter på morgonen så det var bara att avvakta, blev lite kaffe med alexandra och pepp talk till varandra att det blir bra och e en hovböld.
Kom hem klockan halv ett helt slut och upp och hoppa klocken 05.00 fy fan vad det tog imot, men onsdagen och tordagen har beståt av jobb.

Harry hade en liten hovböld och förmodligen är det inte en till längre in i hoven så hålla tummarna att han blir bättre nu, så det inte e en till längre in i hoven mammas plutt usch tycker så synd om honom.
Ni som undrar och inte vet vad en hovböld är så går det att gemföra med att vi klämer våran nagel får en blohblåsa under och trycket gör sjukt ont, på människor gör man håll på nageln för att minska trycket och smärtan.
På en häst tar man bort skon och skalar/skär av en bit av hoven tills man hittar som ett sreck blått i hoven som ett blåmärke, och petar håll ut kommer blod och var.
Efter det får hästen gå barfota och det brukar bli bättre efter att par dagar, haha kanske inte den bästa förklaringen men e så jag skulle förklara det.

annars e det inte mycket nytt i mitt liv, sitter i soffan efter en hård arbetsdag och ska hoppa i säng alldelles strax för att sova...

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0